- ro
Dezvoltarea de abilități esențiale pentru profesori în predarea online (QUEST)
Quality Essential Skills for Teachers in Online Learning (QUEST) este un proiect de parteneriat strategic de 24 de luni dezvoltat de Fundația RAA în parteneriat cu Newschool, o companie de design instructiv din Norvegia, Universitatea Autonomă din Barcelona, Succubus Interactive – o companie specializată în design de jocuri din Franța și Colegiul Național Nicolae Grigorescu din România.
Cei 5 parteneri reprezentând 4 țări europene propun un proiect care vizează îmbunătățirea competențelor profesorilor din învățământul preuniversitar în utilizarea învățării digitale în educație.
Proiectul este finanțat în cadrul programului ERASMUS + – K226 Parteneriate pentru pregătirea digitală în educaţie și a început la 1 aprilie 2021
_____________________________________________________________________________________________________________________________
Erasmus +
Erasmus+ este programul UE în domeniile educației, formării, tineretului și sportului pentru perioada 2014-20201, combinând șapte programe anterioare și are oportunități pentru o mare varietate de persoane și organizații.
Scopul Erasmus+ este de a contribui la Strategia Europa 2020 pentru dezvoltare, creșteree locurilor de muncă, echitate socială și incluziune, precum și la cadrul strategic al UE pentru educație și formare.
Problemele specifice abordate de program includ:
- Reducerea șomajului, în special în rândul tinerilor
- Promovarea învățării adulților, în special pentru noile competențe și competențe cerute de piața muncii.
- Încurajarea tinerilor să participe la democrația europeană
- Sprijinirea inovației, cooperării și reformei
- Reducerea abandonului școlar timpuriu
- Promovarea cooperării și mobilității cu țările partenere ale UE
Programul Erasmus+ este gestionat de Comisia Europeană (organul executiv al UE), Agenția Executivă pentru Educație, Audiovizual și Cultură (EACEA), o serie de agenții naționale din țările programului și o serie de birouri naționale în unele țări partenere.
Pentru mai multe detalii vizitați https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/node_en
Proiectul are următoarele obiective:
O1: Dezvoltarea într-un mod academic și colaborativ a 5 module de învățare bazate pe tehnologia informației care abordează competențele esențiale pentru o învățare online de calitate (prezență online, interacțiune și dialog, gamificare, design instructiv, feedback și evaluare).
O2: Crearea unei rețele europene de formatori din rândul cadrelor didactice compusă din 18 profesori care participă la un T.O.T. (Training of Trainers) avansat compus din 10 zile de instruire.
O3: Creșterea competențelor digitale a peste 2.450 de profesori pentru ca aceștia să ofere cursuri online de calitate superioară vizând atractivitatea, interactivitatea și progresul academic al studenților.
18 profesori vor participa la un TOT (Training of Trainers) intensiv format din 2 sesiuni de 5 zile:
Modulul 1 – Construirea încrederii în sine în comunicarea online
Modulul 2 – Gamificare și design instructiv pentru procesele de învățare online
Până la sfârșitul proiectului, vor fi finalizate 5 produse intelectuale (în engleză și cele 4 limbi ale proiectului – franceză, spaniolă, norvegiană, română) diseminate în format de cursuri e-learning:
IO1 – E-learning Construirea încrederii în sine pentru comunicarea online
IO2 – E-learning Gestionarea interactivă a claselor online
IO3 – E-learning Gamificarea clasei online
IO4 – E-learning Proiectare instructivă pentru învățarea online
IO5 – E-learning Evaluarea și feedback-ul elevilor în mediul online
O platformă de e-learning va găzdui cele 5 module de e-learning, iar prin activitățile de diseminare ale proiectului (9 seminare online, 4 evenimente naționale de multiplicare și un plan complex de comunicare și diseminare) produsele QUEST vor ajunge la minimum 10.000 de profesori.
-
Gabriel Mareș
Este lector la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, are o licență în Științe ale Educației și o diplomă de licență în psihologie, un master în Comunicare și un doctorat în Științe ale Educației.
-
Adriana Popescu
Este pasionată de învățarea prin experiență, gamificare și crearea de jocuri de societate educaționale, inovație și gândire de design.
-
Mitch Whitehead
Mitch is a philosopher, teacher, and educational technologist who has worked as a teacher and head of faculty in schools in the UK and Italy.
-
Angelo Marco Luccini
Marco se bazează pe peste 15 ani în proiecte de cercetare și dezvoltare finanțate de UE și în special pe experiența sa în dezvoltarea abilităților soft prin joc
Romanian Angel Appeal Foundation (RAA) este o organizației non-guvernamentală care activează încă din 1991 cu scopul îmbunătățirii calității vieții și prevenirii riscului de discriminare și excludere socială a copiilor și tinerilor aflați în nevoie, cu afecțiuni cronice, inclusiv Tulburări de Spectru Autist (TSA). RAA oferă servicii medicale și sociale directe, influențează politicile publice de sănătate, sociale și educaționale, efectuează cercetări și oferă suport în dezvoltarea profesională a unei varietăți de profesioniști, precum profesorii, specialiști în sănătate și asistență socială, psihologi și voluntari, prin intermediul sesiunilor de formare.
RAA a sprijinit peste 2.000 de copii și familii care se confruntă cu TSA, peste 1.200 de persoane care au avut nevoie să fie tratate pentru tuberculoză multi-drog rezistentă și peste 18.000 de persoane din grupurile vulnerabile cu acces limitat la serviciie de prevenire HIV/SIDA și Tuberculoză.
RAA este unul dintre principalii furnizori de formare în domeniile servicilor medicale, sociale și educaționale și unul dintre pionierii utilizării noilor tehnologii și a inovației în formarea profesională și educația non-formală.
În 2000, RAA a fost prima organizație care a dezvoltat conținut tip e-learning pentru educația medicală continuă. RAA a dezvoltat peste 30 de programe de formare pentru diferite categorii profesionale (medici, profesori, psihologi și asistenți sociali), de care au beneficiat peste 10.000 de profesioniști.
În 2006, RAA a dezvoltat un instrument inovator în educația non-formală, de la egal la egal, pentru cadrele didactice. Este vorba de un joc online care introduce într-o manieră prietenoasă subiectul educației pentru sănătate în rândul adolescenților. Din 2013, RAA a dezvoltat programe de formare adresate integrării tinerilor cu dizabilități, ajutând peste 1.500 de profesioniști. În toate proiectele, un accent deosebit a fost pus pe consilierea și formarea părinților copiilor cu dizabilități.
De asemenea, RAA a vizat, prin intermediul proiectelor sale, adulții din grupurile vulnerabile, oferind consiliere, training și certificare pentru peste 2.000 de femei în meseria de bonă. În 2017, RAA a lansat teachASD.com, o platformă de e-learning pentru profesori, care abordează subiecte legate de integrarea copiilor cu nevoie educaționale speciale, ajungând astfel la peste 5.000 de profesioniști din domeniu.
Încă din 2006, RAA a găzduit și organizat vizite de studiu internaționale pentru diverse părți interesate și specialiști din domeniile HIV, Tuberculoză și Tulburări de Spectru Autist. De asemenea, RAA a realizat o serie de cercetări privind nevoile de servicii de îngrijire ale familiilor cu copii cu TSA, calitatea servicilor sociale oferite și percepția populației generale privind TSA-ul.
NewSchool – Educație mai bună pentru toată lumea.
Combinăm experiența noastră de peste 30 de ani lucrând la intersecția dintre educație, cercetare și afaceri pentru a ne concentra pe pasiunea noastră principală – de a aduce inovația în educație.
Misiunea noastră este de a împuternici educatorii și organizațiile să construiască echipe pregătite pentru viitor și să conceapă experiențe de învățare centrate pe elev, care să inspire educație creativă, inovatoare și transformatoare pentru toată lumea.
Educație & cercetare și afaceri.
Combinăm expertiza noastră pentru a servi nevoilor educatorilor prin cursuri și ateliere personalizate, proiecte transnaționale și consultanță educațională.
Newschool oferă cursuri care pregătesc educatorii și profesorii să formeze echipe și să inspire schimbări reale în cadrul organizației lor. De asemenea, oferim servicii de proiectare a atelierelor și cursurilor personalizate pentru a răspunde nevoilor particulare ale organizației dumneavoastră.
Colaborăm cu organizații, agenții guvernamentale, ONG-uri, companii private și universități din întreaga Europă cu scopul comun de a îmbunătăți accesul la o educație semnificativă atât pentru profesori, cât și pentru studenții acestora.
Newschool lucrează pentru a crea o educație de impact, semnificativă, condusă de studenți și accesibilă tuturor. Experiența noastră de lucru cu educația atât în sectorul public, cât și în cel de afaceri ne-a oferit informații cheie pentru a adapta strategii creative și inovatoare pentru a răspunde nevoilor organizațiilor
CRiEDO – Centrul de Cercetare și Studii pentru Dezvoltare Organizațională
Centrul de Cercetare și Studii pentru Dezvoltare Organizațională al Universitat Autònoma de Barcelona este o instituție academică ce se ocupă de analiza și dezvoltarea organizațiilor, în special în ceea ce privește formarea și educația pe cât mai multe niveluri și domenii de activitate.
Scopul CRiEDO este studiul, cercetarea, predarea și orice altă acțiune și activitate legată de dezvoltarea organizațiilor de formare. Mai precis, obiectivul general al CRiEDO este de a oferi servicii de cea mai înaltă calitate și angajament social care vizează îmbunătățirea, inovarea și dezvoltarea organizațiilor dedicate formării, bazate pe procese de reflecție și analiză științifică,proiectarea și implementarea acțiunilor care vizează îmbunătățirea și evaluarea instituțională și procesele de diagnosticare.
CRiEDO poate organiza și dezvolta cercetări, programe de formare și transfer de cunoștințe și cultură și poate oferi sprijin instituțional, administrativ și logistic pentru dezvoltarea altor activități interdisciplinare de cercetare, formare și transfer în orice domeniu sau context instituționalizat în care sunt dezvoltate practici educaționale și acțiuni de formare.
Dedicată inițial creării de jocuri video pentru divertisment, Succubus Interactive a creat primele sale jocuri aplicate (jocuri concepute pentru un scop principal, altul decât divertismentul – aplicație educațională, a cărei intenție este de a îmbina în mod coerent predarea, învățarea, comunicarea, sau chiar informarea cu aspectele distractive ale jocurilor video) în 2002, devenind, fără să vrea, compania de pionierat a sectorului în Europa.
De atunci, organizația s-a specializat în crearea de jocuri aplicate/serioase, aplicații de afaceri și jocuri Free-to-Play. Compania are acum aproximativ 15 persoane, supravegheate de exponenți experimentați ai industriei jocurilor video.
Cu peste 100 de jocuri de divertisment și jocuri serioase dezvoltate în multe sectoare, Succubus Interactive a demonstrat expertiza echipei sale pentru a se adapta și a concepe produse diversificate și din ce în ce mai ambițioase. Valoarea adăugată a companiei constă în stăpânirea programării grafice, a designului de jocuri, a designului educațional și a lanțului de producție pentru a oferi clienților săi servicii de calitate.
Colegiul Național “Nicolae Grigorescu” din municipiul Câmpina este o instituție de învățământ de prestigiu din județul Prahova. Trăsăturile dominante sunt cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, ataşamentul faţă de copii, respectul pentru profesie, libertatea de exprimare. Climatul organizaţiei şcolare este deschis, stimulativ, caracterizat prin dinamism.
Deviza școlii: Profesionalism – Implicare – Seriozitate
Viziunea: „Colegiul Naţional “Nicolae Grigorescu” – centru educaţional de excelenţă şi nucleu cultural emergent, care formează cetăţeni europeni!”
Misiunea: „Mereu mai buni”
Concret, misiunea noastră este:
- Să formăm şi să consolidăm deprinderi, abilităţi şi competenţe ce permit încadrarea absolvenţilor pe piaţa europeană a muncii;
- Să creăm un cadru în care profesorii să se simtă împliniţi profesional;
- Să oferim elevilor posibilitatea de a-şi satisface setea de cunoaştere, de a folosi tehnicile informaţionale, de a dobândi abilităţi de comunicare în limbile moderne;
- Să asigurăm elevilor un nivel intelectual moral şi civic universal.
Programe și proiecte educative
Programul Anti-drog; Proiect Educațional Always; Cercul de Dezbateri Academice; Cercul de Robotică; Educație Rutieră; Protecția Mediului; Conservarea Sănătății; Activități Artistice; Activități Sportive; Activități de Voluntariat; Programul Ora de Net; Programul Aspiring Minds, Proiectul Câmpina Curată, Proiectul Aspire Talks, Ateliere de Educație Nonformală Station Europe, Grup Informal de Inițiativă Game Changers , Proiectul Young Skills, Proiectul Manifest Pentru Planeta Albastră, Proiectul Prieteni de Suflet, Festival de Teatru Pentru Elevi.