Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A)

  • Intro
  • Descriere
  • Cursuri
  • Resurse
  • Colaboratori
  • Parteneri
Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A) / Intro

Adaptarea rapidă la situația critică creată de pandemia Covid-19, disparitățile privind accesul la tehnologie atât ale cursanților cât și ale profesorilor dar și lipsa de cunoștințe și sprijin în cadrul comunității profesorilor au fost provocări cărora toata lumea a fost nevoită să facă față. Copiii vulnerabili și școlile vulnerabile precum școlile speciale și comunitățile rurale sunt cele mai afectate de schimbarea bruscă a mediului de învățare.

Având acest lucru în minte, ideea de Alternative Digitale pentru Școlile Speciale s-a conturat în mintea noastră. Ne-am dat seama că profesorii au nevoie de un set de competențe digitale specifice profesiei lor pentru a putea profita de potențialul tehnologiilor digitale pentru îmbunătățirea și inovarea educației, cu accent pe includerea elevilor cu nevoi educaționale speciale.

Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A) / Descriere

Proiectul Alternative Digitale pentru Școlile Speciale – Adapted Accessibility for All – 3A este implementat de Asociația Color Your Dreams – România, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu Jiu România, Școala Mustafa Asim Cula Ortaokulu din Turcia, Școala „Dr. Zlatan Sremec” Posebno osnovno uciliste – Republica Macedonia de Nord și Fundația Romanian Angel Appeal pentru o perioadă de 24 de luni (martie 2021 – februarie 2023).

Scopul proiectului este de a încuraja accesibilitatea și incluziunea elevilor cu nevoi speciale de educație la o educație online de calitate, astfel denumirea proiectului – 3A (Accesibilitate adaptată pentru toți).

Pentru a atinge acest scop, următoarele obiective au fost stabilite:

O1. Creșterea abilitățior a cel puțin 120 de profesori din cel puțin 40 de instituții educaționale din 3 țări partenere de adaptare a predării disciplinelor de matematică, abilități de self-care, abilități de comunicare precum și explorarea mediului în clasele de educație specială și educația specială integrată pentru nivelul secundar, pentru elevii cu dizabilități ușoare până la moderate.

O2. Integrarea programelor de învățământ nou adaptate pentru 4 discipline din învățământul secundar în proiectarea didactică în cel puțin 15 școli din 3 țări partenere.

O3. Dotarea a cel puțin 120 de instituții de învățământ (centre pentru educație specială, școli cu clase de educație specială și educație specială integrată) cu motivație și resurse privind modul de adaptare a predării matematicii, abilităților de auto-îngrijire, abilităților de comunicare și limbaj și explorării mediului pentru elevii cu nevoi speciale de învățare, cu dizabilități ușoare până la moderate.

Produse intelectuale

IO1 – Proiectarea curricululelor pentru 4 discipline principale, pentru 2 categorii de nevoi educaționale speciale (autism, sindrom Down, oligofrenii) – dizabilități intelectuale ușoare până la moderate pentru învățământul secundar (toate cele 4 clase) atât pentru educația specială, cât și pentru clasele de educație specială integrată în ceea ce privește metodele, instrumentele și metodologia de evaluare care ar permite profesorii să-i învețe exclusiv online.

IO2 – Tutoriale pentru profesori pentru a utiliza noile metodologii de predare în clasele de educație specială și în educația specială integrată.

Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A) / Cursuri
Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A) / Resurse
Momentan, pe acest proiect nu au fost adaugate documente.
Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A) / Colaboratori
Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A) / Parteneri
Parteneri