În acest modul veți găsi:
- ASPECTE TEORETICE
- REZULTATE ALE ÎNVĂȚĂRII
- REALITĂȚI
- EXPERIENȚE PRACTICE ȘI INSTRUMENTE
- CHESTIONARE DE EVALUARE
Conținutul acestui modul
1. Scurt istoric al igienei
2. Importanța igienei - definiții și concepte
3. De ce este important să predați igiena și îngrijirea personală pentru copiii cu nevoi speciale?
4. Cine este responsabil pentru predarea igienei personale și auto-îngrijirii?
5. Etapele de dezvoltare legate de principalele avantaje ale comportamentelor de igienă
6. Câteva aspecte de anatomie - considerente despre anatomie și pubertate
7. Dezvoltarea comportamentelor de igienă
7.1 Evaluare
7.2 Rutine de igienă
8. Metode de predare pentru dezvoltarea și îmbunătățirea comportamentelor de igienă
La sfârșitul modulului veți putea:
- evalua nivelul de realizare în ceea ce privește comportamentul de igienă al unui copil
- proiecta un plan de rutină de igienă
- folosi metode adaptate pentru predarea comportamentelor de igienă și a anatomiei copiilor cu nevoi speciale
- exprima conduita profesională față de copiii cu nevoi speciale
- exprima o atitudine practică și interes față de diferite metode de predare a rutinelor de igienă pentru persoanele cu nevoi speciale
- sprijini părinții și alți îngrijitori în procesul de exercitare a rutinelor de igienă cu copiii cu nevoi speciale