În acest Modul veți găsi:
Cuprinsul modulului:
- Sub-modulul nr. 1: Introducere în dezvoltarea copiilor cu dizabilități
- Sub-modulul nr. 2: Cele mai comune dizabilități manifestate în copilărie și principalele abordări de comunicare
- Sub-Modulul No. 3: Autismul în sala de clasă
- Sub-Modulul nr. 4: Dizabilități, pubertate și comportamente dificile din punct de vedere sexual
La sfârșitul Modulului 1 veți putea...
În ceea ce privește cunoștințele
- defini cele mai frecvent întâlnite dizabilități intelectuale, senzoriale, mentale și fizice ale copiilor și tinerilor
- deține cunoștințe de bază, privind dezvoltarea copiilor și adolescenților cu dizabilități în ceea ce privește modificările cerebrale, psihologice, motorii și sexuale.
- recunoaște semnele autismului în sala de clasă
- recunoaște nevoile elevilor cu dizabilități în contexte școlare
În ceea ce privește abilitățile
- să organizați activități în sala de clasă pentru a spori conștientizarea dizabilităților în rândul elevilor
- să aplicați tehnici de asistență principale elevilor cu dizabilități
- să utilizați instrumente de gestionare a comportamentelor dificile ale elevilor cu dizabilități
- să reacționați în mod eficace la nevoile persoanelor cu dizabilități în contexte școlare
- să determinați care abordare de comunicare este mai adecvată pentru fiecare situație de dizabilitate
În ceea ce privește responsabilitatea și autonomia
- să acționați independent și să decid ce tehnică este eficientă pentru a sprijini și gestiona comportamentele dificile ale elevilor cu dizabilități
- să conduceți în mod eficient o clasă cu elevi cu și fără dizabilități
- să manifestați empatie cu privire la dizabilități și să acționez ca un model în fața elevilor fără dizabilități