Gamificarea în vederea dezvoltării compentențelor esențiale în lucrul cu tinerii (gamED)

  • Intro
  • Descriere
  • Cursuri
  • Resurse
  • Colaboratori
  • Parteneri
Gamificarea în vederea dezvoltării compentențelor esențiale în lucrul cu tinerii (gamED) / Intro

gamED este un proiect ce presupune un parteneriat strategic cu o durată de 24 de luni implementat de Fundația Romanian Angel Appeal împreună cu alți 5 parteneri din 3 țări europene: World University Services of the Mediterranean (WUSMED) și Blue Room Innovation din Spania, Instituto Politecnico de Setubal și Produções Fixe din Portugalia și Universitatea „Vasile Alecsandri ”Bacău din România.

 

Cei 6 parteneri propun o intervenție complexă pe mai multe niveluri, prin intermediul proiectului urmărind să dezvolte capacitatea profesioniștilor care lucrează cu tinerii în contexte de educație non-formală și formală, cu scopul de a îmbunătăți calitatea programelor care vizează dezvoltarea competențelor cheiepentru o viață de succes și, în același timp, insuflând tinerilor valori esențiale cu privire la concepte precum corectitudinea, dreptatea socială, nediscriminarea și implicarea în comunitate. Toate acestea sunt posibile prin dobândirea competențelor esențiale de gamificare și design de joc, care îi vor sprijini pe lucrătorii de tineret în dezvoltarea și furnizarea de programe educaționale inovatoare.

gamED este un proiect organizat în cadrul Programului Erasmus+, finanțat în cadrul programului de parteneriat strategic K205 pentru tineret, fiind finanțat de către Comisia Europeană. Proiectul a început în aprilie 2021.

Gamificarea în vederea dezvoltării compentențelor esențiale în lucrul cu tinerii (gamED) / Descriere

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • Crearea unei serii de 4 instrumente pentru a sprijini lucrătorii de tineret în furnizarea și crearea de programe educaționale de calitate pentru tineri, folosind conceptul de gamificare în diferite sectoare educaționale
  • Promovarea dezvoltării competențelor și valorilor cheie pentru un minim de 420 de tineri implicați în procesele de gamificare
  • Creșterea gradului de conștientizare și cunoștințe cu privire la modul de utilizare a gamificării în munca tinerilor prin diseminarea modulelor față în față și online

Produse intelectuale:

Până la sfârșitul proiectului, un pachet complet cu instrucțiuni de utilizare a gamificării și a educației bazate pe board-game-uri va fi disponibil și gata de utilizare cu și / sau pentru tineri cu vârsta între 14 și 24 ani aparținând diferitor medii socio-economice.

  • Conținut de învățare gamificat privind competențele cheie (GLC) – 10 competențe cheie relevante gamificate
  • Hi-Quest 2.0 Game Board – o călătorie educațională cucerind orașe care imită identitatea competențelor esențiale, bazate pe călătoria eroului și munca în echipă
  • Ghid despre cum să co-crează conținuturi gamificate împreună cu participanții în contexte non-formale și formale – un instrument care încurajează lucrătorii de tineret să își implice beneficiarii atunci când planifică procesele de învățare pentru ei și îi învață cum să folosească gamificarea în programele de dezvoltare a competențelor
  • 3 module de învățare electronică (tutoriale) de Gamificare a proceselor de învățare și utilizarea boardgame-urile în munca tinerilor la nivel comunitar: în ONG-uri și alte contexte comunitare / în școli și licee / în universități

Principalele rezultate ale proiectului:

Mai multe grupuri de beneficiari vor fi implicați pe tot parcursul proiectului în activități relevante pentru ei:

– echipele de proiect din cele 6 organizații vor fi mai bine pregătite să ofere servicii calitative tinerilor și să le promoveze în cadrul echipelor lor de lucrători de tineret și profesioniști în educație;
– 4 grupuri de 15, în total 60 de tineri din diferite contexte din cele 3 țări vor fi implicați în faza de pilotare și dezvoltarea a abilităților esențiale, între timp fiind împuterniciți să ofere feedback pentru îmbunătățirea materialelor;
– 18 persoane formate din 3 țări se vor specializa în gamificare în timpul unei sesiuni de instruire pe durata a 5 zile și vor implementa în mod consecvent, atât conținut de învățare gamificat, cât și jocul de societate dezvoltat, cu tinerii, în contextele lor locale;
– 420 de tineri din 3 țări vor beneficia de dezvoltarea abilităților esențiale prin 2 procese diferite gamificate;
– 7.090 de părți interesate relevante pentru munca tinerilor și domeniul educațional se vor familiariza cu modul de utilizare a gamificării în dezvoltarea competențelor cheie și cu rezultatele proiectului ca urmare a activităților de diseminare.

Gamificarea în vederea dezvoltării compentențelor esențiale în lucrul cu tinerii (gamED) / Cursuri
Disponibil in:
  • ro
Accesibil fără înregistrare

Utilizarea gamificării în activitățile de învățare în lucrul cu tinerii

Start

  • Tematica: Youthwork
  • Durata: 10h
Gamificarea în vederea dezvoltării compentențelor esențiale în lucrul cu tinerii (gamED) / Resurse

gamED - Jocul complet

GLC - Creativitate

GLC - Diversitate

GLC - Ecologie

GLC - Empatie

GLC - Gândire critică

GLC - Învățare

GLC - Lucru în echipă

GLC - Potențial de angajare

GLC - Sănătate Mentală

GLC - Sănătate mentală

GLC - Valori

Scurtă descriere proiect gamED

Manual co-crearea de conținut gamificat în contexte formale și non-formale și principii pentru procesele de învățare gamificată în lucrul cu tinerii

gamED - Jocul complet

GLC - Creativitate

GLC - Diversitate

GLC - Ecologie

GLC - Empatie

GLC - Gândire critică

GLC - Învățare

GLC - Lucru în echipă

GLC - Potențial de angajare

GLC - Sănătate Mentală

GLC - Sănătate mentală

GLC - Valori

Scurtă descriere proiect gamED

Manual co-crearea de conținut gamificat în contexte formale și non-formale și principii pentru procesele de învățare gamificată în lucrul cu tinerii

Gamificarea în vederea dezvoltării compentențelor esențiale în lucrul cu tinerii (gamED) / Colaboratori
  • Maria Luisa (Magüi) Pérez Cabaní

    Maria Luisa (Magüi) Pérez Cabaní este doctor în psihologie și a fost lector principal la Universitatea de Girona în domeniul psihologiei dezvoltării și educației până în 2017.

  • Lino Ramos

    Lino Ramos este asistent universitar la ESS-IPS (Departamentul de Nursing), asistent medical specialist în sănătate mintală și psihiatrie, deține o diplomă de master în științe ale educației și în prezent își desfășoară studiile de doctorat în nursing.

  • Josep Juandó Bosch

    Josep Juandó Bosch are experiență în predarea la nivelul școlii primare și la nivel universitar, precum și în proiectarea de modele, sisteme și software pentru gestionarea proceselor de predare pe baza competențelor

  • Gabriel Mareș

    Este lector la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, are o licență în Științe ale Educației și o diplomă de licență în psihologie, un master în Comunicare și un doctorat în Științe ale Educației.

  • Bogdana Marchis

    Bogdana Marchis are o experiență îndelungată în proiecte sustenabile în turism în sectorul privat și este tehnician administrativ la Școala Online Ilerna.

  • Martinha Piteira

    Martinha Piteira este profesor asistent la Institutul Politehnic din Setubal (IPS/ESTSetúbal), Portugalia unde deține un doctorat în Știința și Tehnologia Informației și un Master în Managementul Sistemelor Informaționale la Institutul Universitar ISCTE-IUL Lisabona.

  • Ana Rita Camará

    Ana Rita Camará combină munca sa socială și pedagogică cu rolul anterior de politician, conectând diferite sectoare către o mișcare socio-pedagogică comună.

  • Jo Claeys

    Jo Claeys este implicat în lucrul cu tinerii la nivel internațional din 1999 ca promotor, antrenor și trainer. El este listat pe SALTO TOY și face parte din grupul de formatori al Consiliului Europei.

  • Adriana Popescu

    Este pasionată de învățarea prin experiență, gamificare și crearea de jocuri de societate educaționale, inovație și gândire de design.

  • Adelaide Katerine Tarpan

    Motivația ei este găsirea unor modalități noi, de impact, de a sprijini profesorii să-și îmbunătățească abilitățile de predare online și să descopere cele mai bune metode și instrumente de utilizat cu studenții lor.

Gamificarea în vederea dezvoltării compentențelor esențiale în lucrul cu tinerii (gamED) / Parteneri

Fundația Romanian Angel Appeal (RAA) este o organizație neguvernamentală care activează din 1991 pentru îmbunătățirea calității vieții și prevenirea riscului de discriminare și excluziune socială a copiilor și tinerilor aflați în nevoie, afectați de afecțiuni cronice, inclusiv tulburarea din spectrul autismului (ASD). RAA oferă servicii medicale și sociale directe, influențează politicile de sănătate, sociale și educaționale, efectuează cercetări și oferă sprijin în dezvoltarea profesională pentru o varietate de specialiști, cum ar fi profesori, specialiști în sănătate și asistență socială, psihologi și voluntari prin formare.

RAA a sprijinit peste 2000 de copii și familii care se confruntă cu TSA, peste 1200 de persoane care au nevoie să fie tratate pentru tuberculoză multirezistentă, peste 18.000 de persoane din grupuri vulnerabile cu acces limitat la serviciile de prevenire a HIV/SIDA și a tuberculozei.

RAA este unul dintre principalii furnizori de formare în domeniul serviciilor medicale, sociale și educaționale și unul dintre pionierii în utilizarea noilor tehnologii și a inovației în formare sau educație non-formală.

În 2000, RAA a fost prima organizație care a dezvoltat conținut e-learning pentru educația medicală continuă. RAA a dezvoltat peste 30 de pachete de formare pentru diferite categorii profesionale (medici, profesori, psihologi și asistenți sociali) pentru formarea a peste 10.000 de profesioniști.

În 2006, RAA a dezvoltat un instrument educațional inovator non-formal pentru educatorii de la egal la egal, un joc online care introduce într-o manieră prietenoasă subiectul educației pentru sănătate adolescenților. Din 2013, RAA a dezvoltat programe de formare care vizează integrarea copiilor cu dizabilități, ajungând la peste 1.500 de profesioniști. Un accent deosebit a fost pus în toate proiectele privind consilierea și formarea părinților copiilor cu dizabilități. RAA a vizat, prin intermediul proiectului său, adulți din grupuri vulnerabile care oferă consiliere, instruire și certificare pentru peste 2.000 de femei calificate ca baby-sitter. RAA a lansat în 2017 teachASD.com, o platformă de e-learning pentru profesorii școlii care abordează subiecte legate de integrarea copiilor cu nevoi educaționale ajungând la peste 5.000 de profesioniști.

Din 2006, RAA a găzduit și organizat vizite de studiu internaționale pentru diverși părți interesate și specialiști din domeniile HIV, tuberculoză și TSA. De asemenea, RAA a realizat o serie de cercetări privind nevoile de servicii ale familiilor cu TSA, calitatea serviciilor sociale oferite, percepția TSA în populația generală.

WUSMED este o asociație independentă din punct de vedere politic, angajată în promovarea cooperării academice internaționale și în stabilirea de punți între lumea academică și lumea profesională.

Viziunea WUSMED este de a participa la promovarea proiectelor internaționale în învățământul superior și în colaborare cu alți actori sociali și educaționali, ca factor cheie în aspectul socio-economic și educațional al zonei mediteraneene.

Obiectivele principale ale organizației sunt:
• Promovarea, coordonarea, dezvoltarea și evaluarea activităților de cooperare internațională pentru dezvoltarea umană durabilă în țările mediteraneene.
• Dezvoltarea educației, formării, comunicării și cercetării menite să răspundă nevoilor sociale, economice și culturale pentru dezvoltarea societăților și concentrându-se pe probleme de interes comun cu țările mediteraneene.
• Colaborează în managementul centrelor și organizațiilor educaționale pentru a promova dezvoltarea, inovarea și formarea inițială și permanentă
• Promovarea transferului de cunoștințe între universități, companii și organizații sociale, prin schimbul de cunoștințe și dezvoltarea de proiecte comune.
• Începeți și participați la proiecte internaționale de cooperare academică și socială de interes pentru instituții, universități și organizații.
• Organizați activități și difuzați informații despre concursuri, premii, seminarii, cursuri, conferințe, întâlniri academice și alte evenimente educaționale și sociale.

IPS (Polytechnic Institute of Setúbal, Portugal) este o instituție publică de învățământ superior, care are aproximativ 650 de angajați și are ap. 6 500 de elevi.

IPS este situat în zona metropolitană Lisabona, regiunea Setúbal. Regiunea găzduiește întreprinderi puternice în domenii precum, de exemplu, industria hârtiei și industria auto, și deține o poziție geostrategică foarte importantă, deoarece este o poartă de intrare în Europa. În plus, regiunea Setúbal, cu peisajul său variat compus din mare și munți, inclusiv o mare zonă protejată cu o cerere în curs de înscriere în Patrimoniul Uman UNESCO, este o destinație turistică atât pentru portughezi, cât și pentru străini.

IPS a fost creat în 1979 și a început activitatea în 1981. În prezent IPS cuprinde cinci școli de învățământ superior. De asemenea, integrează o unitate de asistență a studenților și o serie de unități funcționale și servicii centrale.

CAMPI ȘI FACILITĂȚI

IPS are două campuri: campusul Setúbal, unde sunt situate patru școli – Școala de Tehnologie din Setúbal, Școala de Educație, Școala de Afaceri și Administrație, Școala de Sănătate – și campusul Barreiro, unde se află Școala de Tehnologie Barreiro.

Toate spațiile și echipamentele sunt de înaltă calitate și la zi. Există o serie de laboratoare bine echipate, centre de documentare, echipamente audio-vizuale și facilități informatice disponibile studenților și profesorilor.

Pe lângă sprijinul financiar pentru studenții aflați în nevoie, serviciile de asistență pentru studenți includ o reședință, la câțiva pași de campusul din Setúbal, facilități sportive, precum și asistență medicală și psihologică.

Produções Fixe (Unipessoal Lda) a fost creată în 2010 cu obiectivul de a crea un sistem de sprijin comunitar în satul rural Vila da Marmeleira – Portugalia, cu scopul de a crea angajabilitate la nivel local folosind resurse și principii locale precum complementaritatea, cooperarea, inovația și creativitatea. Momentan dispune de o echipă creativă constantă de 5 persoane, punctuală consolidată cu resurse umane suplimentare.

Este activ în 4 domenii principale: instruire (atât la nivel internațional, cât și la nivel național) pe probleme sociale sensibile (de exemplu, democrație, alfabetizare financiară, soluționare a conflictelor, lucru în echipă, incluziune socială, angajabilitate, …), dezvoltarea de instrumente educaționale (de exemplu, simulare). exercițiul Planul B: vezi revista pentru tineri lucrători Coyote nr. 10), producerea acestor instrumente educaționale (prin crearea unei mici „fabrici” locale care să angajeze locuitori) și proiectul comunitar „Centrul rural de educație non-formală”.

Suntem mândri să oferim în Portugalia și în străinătate un set considerabil și calitativ de antrenamente și exerciții și jocuri educaționale. Aceasta în diferite domenii, folosind metodologia educațională non-formală.

De-a lungul timpului, am colaborat cu instituții oficiale și private în conceperea unor traininguri adecvate sau am dezvoltat activități educaționale, ludice sau informative potrivite, mici și mari.

Blue Room Innovation este o companie inovatoare cu o echipă pregătită, versatilă și multifațetă, cu experiență în implementarea proiectelor inovatoare care răspund provocărilor sociale actuale.

În același timp, lucrăm cu companii din toată Europa și înțelegem provocarea acestora de a crea, implementa și finanța un proiect de inovare.

Obiectivul nostru strategic este să ne alăturăm economiei platformelor și să conectăm actorii relevanți cu procesele economiei circulare, promovând consumul durabil cu scopul de a ne asigura că resursele utilizate sunt păstrate în economia UE cât mai mult timp posibil.
Considerăm tehnologia ca un factor fundamental pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale Green Deal.

Parteneri